post
A MATH – Math, Art and Technology in Harmony, Harmóniában a matematika, művészetek és a technika 2019-1-BE02-KA229-060249 4 című pályázatunk ötödik projekttalálkozójára iskolánkban került sor, melynek időpontja 2022. április 8-13 volt . Törökországból, Litvániából, Szlovéniából, Belgiumból és Portugáliából érkeztek hozzánk diákok és tanárok.

A program során ellátogattak a Barkóczi Méhészetbe Füzesgyarmatra, ahol megismerkedhettek a méhészet rejtelmeivel és íjászkodhattak is. Részt vettek az iskolánk által szervezett 6. Tildy országos táncversenyen, amely nagy tetszést aratott.
Meglátogatták a gyulai várat ,ahol megismerték a vár történetét, az akkor élt emberek szokásait, hagyományait, és a 100 éves cukrászdát, ahol finom kézműves termékeket kóstolhattak meg. A szeghalmi városi könyvtárban is jártak, ahol megismerkedhettek városunk történelmével, hagyományaival a Sárrét múltjával.
Kézműves foglakozásokon vettek részt, ahol korongozással agyagtálkákat, nemezeléssel virágokat, és különböző technikákkal húsvéti dekorációkat készítettek. A gyerekek és a felnőttek egyaránt nagy érdeklődéssel kapcsolódtak be a tevékenységekbe.
A záróestre az utolsó napon került sor, amelyre meghívtuk vendégeinken kívül a vendéglátó szülőket, gyerekeket és a programban aktívan résztvevő kollégákat. Ezen az estén került sor a részvételi igazolások ünnepélyes átadására, a fogadó családok és a pedagógus kollégák segítő közreműködésének megköszönésére is. Az est közös táncmulatsággal, vetélkedővel zárult.
Utolsó programként Budapestet látogatták meg, ahol. megtekintették fővárosunk főbb nevezetességeit, Halász Bástya, Mátyás templom, Parlament, Hősök Tere, Bazilika.
A fogadó gyerekek és a szülők örömmel vették, hogy egy külföldi gyereket vendégül láthattak, gyakorolhatták a nyelvet, megismerhették egymás kultúráját, és az elkövetkezendő találkozások során ők is kiutazhatnak, vagy már kiutaztak a pályázatban résztvevő országokba.
Remélhetőleg a kapcsolattartás nem szakad meg közöttük. A program egyik fő hozadéka az, hogy a gyerekek és még a szülők is sokkal inkább motiválttá válnak az angol nyelv tanulására.

 

Fekete-Koczó Zsuzsanna

projektkoordinátor