MATH – Math, Art and Technology in Harmony – Harmóniában a matematika, művészetek és a technika

Időtartama: 2 év (2019.szeptember 1. -2021. augusztus 31.)

A projekt célja:
A művészetnek és a matematikának sokkal több közös pontja van a vártnál.
A matematika, az irodalom, a zene, a dráma és a mozgás közötti kapcsolatok megtalálása, és tantervi megközelítése nagymértékben segít a gyermekek megértésének elmélyítésében és a tanulás erősítésében.
A matematika művészettel való tanítása lehetőséget adhat a művészi tehetségű gyerekeknek, hogy sikerélményhez jusson. Ezen előnyök mellett – a művészi tevékenységek szórakoztatóak a tanulók számára, és mivel a hiteles tanulás érzelmekhez kapcsolódik, érdemes a művészetet, amennyire csak lehetséges, beépíteni a matematika tanításába.
A művészeti koncepciók beillesztése a matematika tanításába nemcsak az elkötelezettség szintjeit, hanem a matematikai fogalmak mélyebb megértését is megteremtik, fejlesztik az alapvető készségeket.
A partneriskolák között jó gyakorlatokat, módszereket cserélünk, osztunk meg, összehasonlítjuk azok hatékonyságát, sikereit. Bemutatjuk oktatási rendszereinket.
A fő célcsoport a tanulói közösség, de az együttműködésbe igyekszünk bevonni a tanárokat, szülőket, a helyi társadalmat is.

Résztvevő országok:
– Belgium Brugge (koordinátor)
– Törökország Ankara
– Portugália Vila Verde
– Szlovénia Vransko
– Litvánia Vilnius
– Magyarország Szeghalom

Támogatás összege: 25024.00 EUR

Tevékenységek:
Rövidtávú diákcsere: 12 diák, 6 kísérő tanár, x7 nap
Munkatársak közös, rövid távú képzése: 4 tanár x5nap

Felelősök:
Belgium: a pályázat koordinálása, közös munkaterv elkészítése, weboldal készítése, értékelés
Portugália: mobilitások értékelése
Törökország: disszemináció a médiában, videók készítése
Magyarország: E-twinning felületen történő disszemináció
Litvánia: kérdőívek készítése, annak eredményeinek megosztása
Szlovénia: weboldal szerkesztése a projekt folyamán

MUNKATERV

Projekttalálkozók:
1. év -2019/2020
– Munkatársak közös, rövid távú képzése Belgium, Brugge, – 2019. november 3 -7, 2 tanár
– Rövidtávú diákcsere, Portugália, Vila Verde, 2020. március 4 tanuló, 2 kísérőtanár
– Rövidtávú diákcsere, 2020. május Litvánia Vilnius 4 tanuló, 2 kísérőtanár
2. év – 2020/2021
– Rövidtávú diákcsere Szlovénia Vransko 2020 október, résztvevők: 4 tanuló, 2 tanár
– Rövidtávú diákcsere 2021 február Magyarország , 16 tanuló, 10 kísérőtanár
– Munkatársak közös, rövid távú képzése Törökország Ankara 2 tanár

Feladataink, projekttevékenységek

2019/20 tanév
szeptember:
– Szakmai program összeállítása, projektteam kialakítása
– tanulók, tantestület, szülők, helyi közösség tájékoztatása a projektről
– Erasmus sarok létrehozása
– E-twinning és twinspace csoportok létrehozása
– projekt logó verseny
– facebook csoport, és oldal létrehozása, információk a partneriskolákról
– projekt weboldal létrehozása
– a belgiumi találkozóra utazás szervezése,
– weboldal létrehozása, ahol majd a tapasztalatokat, élményeket megosztjuk
november:
– Munkatársak közös, rövid távú képzése Belgium
december:
– „Coding and scratch” módszer alkalmazása a gyakorlatban. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
január 2020:
– weboldal frissítése a módszer alkalmazásának kimenetei (fotók, videók)
február:
– Etwinning esemény, ahol a gyerekek megbeszélhetik a játékokat, amelyeket az új módszerrel alkottak
– a STEM módszer (a természettudományok és a művészetek ötvözése) alkalmazása a tanórákon. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
március:
– Rövidtávú diákcsere Portugália
– A portugál találkozó eredményeinek megosztása a projekt weboldalán, az iskolák helyi weboldalain, a projekt sarokban
április:
– helyi művész segítségével geometrikus alakzatok felfedezése a művészetekben videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– rajzok tervezése az aranymetszés alkalmazásával, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– múzeumlátogatás, a tanulók megtervezik az odautazás költségeit, a jármű sebességét, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– mozi, a tanulók felfedezik, hogy mennyi kép tűnik fel egy másodpercben és mennyi egy rövid fimben. Saját film készítése.
május:
– Rövidtávú diákcsere Litvánia
június:
– A litván találkozó eredményeinek megosztása a projekt weboldalán, az iskolák helyi weboldalain, a projekt sarokban
– a gyerekek varázs show-t szerveznek, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra,
– matematika és tánc, a tanulók felfedezik, hogyan függ össze a tánc és a matematika, lépések, ritmus, vonalak. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– színházi előadás, mekkora színpad szükséges a színdarab előadásához, a nézőtéren mennyi szék szükséges. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– éves beszámoló küldése a Nemzeti Irodának
2020/21 tanév
szeptember:
– a gyerekek felfedezik különböző zenék, különböző ritmusait, különböző hangszereket. Elkészítik saját matematika dalukat a szorzás gyakorlására. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– Etwinning esemény, ahol a gyerekek megoszthatják egymás között a tapasztaltokat, a dalokat, amelyeket alkottak
– Eredmények megosztása a weboldalon
október:
– Rövidtávú diákcsere Szlovénia:
– a találkozó eredményeinek feltöltése az iskolai weboldalra, facebook, twinspace oldalakra, a projekt sarokban
november:
– a tanulók a matematika segítségével saját költeményeket írnak . Haiku-t készítenek, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– kódnyelv készítése a matematika segítségével, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
december:
– a tanulók saját történeteket írnak, amely a matematika elemeit tartalmazza, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
január:
– a matematika felfedezése a könyvekben, újságcikkekben, történetekben,videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– ritmus keresése különböző szövegekben, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
február:
– Rövidtávú diákcsere Magyarország
– szeghalmi találkozó szervezése: fogadó családok, szállás/étkezés tanároknak, diákoknak programok
– a találkozó eredményeinek feltöltése az iskolai weboldalra, facebook, twinspace oldalakra, a projekt sarokban
március:
– a tanulók megépítik saját házaikat, szükség lesz a méretek, az anyagmennyiség a méretarány kiszámítására, elkészítik saját berendezési tárgyaikat, felfedeznek különböző építészeti stílusokat. Videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
– a tanulók ruhákat terveznek különböző anyagokat, formákat használva, videófelvétel készítése az óráról, annak feltöltése a google drive-ra, jó gyakorlatok beépítése a partneriskolák tanmeneteibe
április:
– a tanulók megismerkednek a belsőépítészettel, bútortervezéssel
– Etwinning esemény, ahol a gyerekek megoszthatják egymás között a tapasztalatokat, a dalokat amelyeket alkottak
május:
– Munkatársak közös, rövid távú képzése Törökország
– a pályázat kivitelezésének értékelése az utolsó találkozón
– a találkozó eredményeinek feltöltése az iskolai weboldalra, facebook, twinspace oldalakra
június:
– a projekt során született projekttermékek, fotók bemutatása
– könyv létrehozása, melyben szerepelnek a pályázat során elkészített termékek, élmények, fotók, összefoglalók a program során megvalósult tevékenységekről minden témában,( technika, vizuális kultúra, irodalom, alkalmazott művészetek, előadott művészetek)
– Záróbeszámoló szervezése résztvevő gyerekeknek, szülőknek, tanároknak, helyi közösségnek

A szakmai program kivitelezése során és utána remélhetőleg fejlődni fognak a tanulók matematikai képességei, a tanárok motiváltabbak lesznek az új módszerek kipróbálására és alkalmazására, a matematika tanításában kreatívabbá válnak.
A tanárok és a diákok megismerik az IKT eszközök előnyeit, megismernek más európai országokat és kultúrákat, jó gyakorlatokat osztanak meg egymás között.

Szeghalom, 2019. szeptember 10.

Fekete-Koczó Zsuzsanna
projektkoordinátor